Nezaplacený nájem 45 000 Kč
Datum přijetí pohledávky do řešení: 9/2022
Realizovaná služba: Vymáhání neplaceného nájmu
Popis případu:
Majitel se rozhodl pronajímat svůj nevyužitý byt v Ústí nad Labem. Do té doby neměl žádné zkušenosti s pronajímáním, proto se rozhodl využít služeb místní realitní kanceláře, která mu zprostředkovala mladou rodinu s jedním dítětem. Nájemci zaplatili kauci ve výši 10 000 korun a po dobu přibližně půl roku nájem pravidelně platili.
Mladí lidé se však po čase rozešli a v bytě zůstal pouze otec rodiny. Tehdy nastal problém s placením. Nájemník potom několik měsíců nájem neplatil, stále se jen vymlouval a sliboval, že dluh uhradí. Jednoho dne se však z bytu rovnou odstěhoval. Ani o tom neinformoval majitele, pouze vhodil klíče do schránky.
Majitel nemovitosti při kontrole bytu zjistil poničené vybavení. Celkový dluh nájemce se tak navýšil ještě o náklady na opravu.
Nevrácená půjčka 200 000 Kč
Datum přijetí pohledávky do řešení: 8/2022
Realizovaná služba: Odkup nesplacené půjčky
Popis případu:
Klient vyhověl žádosti kolegy z práce o půjčku ve výši 200 000 korun. Domluva zněla tak, že po měsíci bude dlužná částka splacena i s vysokým úrokem. Celkem měl klient obdržet 250 000 korun. Šlo o překlenovací půjčku, než se dlužníkovi podaří prodat byt.
K prodeji bytu sice došlo, ale dlužník se již k vracení peněz neměl. Částka získaná prodejem prý nebyla tak vysoká, jak si původně představoval. Dlužník nabídl, že bude splácet 5 000 korun měsíčně. Tuto variantu klient neakceptoval a rozhodl se pohledávku prodat.
Nezaplacená faktura 87 000 Kč
Datum přijetí pohledávky do řešení: 7/2022
Realizovaná služba: Odkup nezaplacené faktury
Popis případu:
Klient pracoval pro českou pracovní agenturu, která zajišťuje svářecí práce v Německu. S agenturou podepsal pracovní smlouvu, kdy měl na základě odpracovaných hodin vystavit jednou měsíčně fakturu. Po prvním odpracovaném měsíci proběhlo vše dle domluvy a faktura mu byla obratem proplacena. Následující měsíc tedy vystavil další fakturu, peněz se však už nedočkal. Firma odmítla pohledávku uhradit s tím, že klient neodvedl smluvenou práci. Všechny docházkové listy přitom byly řádně podepsané a klient měl potvrzeno, že německý zadavatel zakázku bez výhrad převzal a následně také celou zaplatil.